Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32975
Title: | Инверсионная детерминация политико-педагогических процессов в истории отечественного образования |
Other Titles: | The inversion determination of political and pedagogic processes in native education’s history |
Authors: | Днепрова, Т. П. Dneprova, T. P. |
Issue Date: | 2008-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Днепрова, Т. П. Инверсионная детерминация политико-педагогических процессов в истории отечественного образования / Т. П. Днепрова // Образование и наука. — 2008. — № 1. — С. 106-115. |
Abstract: | This article appeals to two tendencies in the history of native education – conservative and liberal pedagogic, presenting the dual opposition. These tendencies were the reverberation of the internal politics of Russian government, that was rather inverse and raised dissidence in the society and minds. Trying to understand of the dispute between conservative and liberal values in the history of native education here is given the substantiation of national tolerance as a mediation process, permitted to determine the possibility of «middle way» in the past, present and future of Russian education. В статье рассматриваются две тенденции в истории отечественного образования – консервативная и либеральная, являвшиеся отражением государственной политики. Дано обоснование национальной толерантности как медиационного процесса, позволяющего определить возможность «срединного пути» в прошлом и настоящем российского образования. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_01_014.pdf | 292,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.