Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32975
Title: Инверсионная детерминация политико-педагогических процессов в истории отечественного образования
Other Titles: The inversion determination of political and pedagogic processes in native education’s history
Authors: Днепрова, Т. П.
Dneprova, T. P.
Issue Date: 2008-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Днепрова, Т. П. Инверсионная детерминация политико-педагогических процессов в истории отечественного образования / Т. П. Днепрова // Образование и наука. — 2008. — № 1. — С. 106-115.
Abstract: This article appeals to two tendencies in the history of native education – conservative and liberal pedagogic, presenting the dual opposition. These tendencies were the reverberation of the internal politics of Russian government, that was rather inverse and raised dissidence in the society and minds. Trying to understand of the dispute between conservative and liberal values in the history of native education here is given the substantiation of national tolerance as a mediation process, permitted to determine the possibility of «middle way» in the past, present and future of Russian education.
В статье рассматриваются две тенденции в истории отечественного образования – консервативная и либеральная, являвшиеся отражением государственной политики. Дано обоснование национальной толерантности как медиационного процесса, позволяющего определить возможность «срединного пути» в прошлом и настоящем российского образования.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_01_014.pdf292,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.