Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32989
Title: К вопросу о соотношении языка и мышления в ключе парадигмы «концептуальная и языковая картины мира» (на материале китайского языка)
Other Titles: To the question of language and thinking’s correlation in key of paradigm «conceptual and linguistic scene of world» (by material of Chinese language)
Authors: Байрамова, С. И.
Bairamova, S. I.
Issue Date: 2008-11
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Байрамова, С. И. К вопросу о соотношении языка и мышления в ключе парадигмы «концептуальная и языковая картины мира» (на материале китайского языка) / С. И. Байрамова // Образование и наука. — 2008. — № 8. — С. 105-113.
Abstract: The article deals with one topical issues of Chinese language teaching methodology – formation secondary language consciousnesses. This methodology problem is connected with understanding of conceptual and language pictures of the world of representatives of the Chinese culture. In this connection the problem of interrelation of language and thinking is investigated. By the example of Russian, English and Chinese languages the verbal presentation of result of thinking is illustrated.
В статье рассматривается одна из актуальных проблем методики преподавания китайского языка – формирование вторичного языкового и когнитивного сознания. С учетом понимания концептуальной и языковой картин мира представителей китайской культуры исследуются вопросы взаимосвязи языка и мышления. На материале русского, английского и китайского языков иллюстрируется вербальная презентация результата мышления.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №8
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_08_014.pdf325,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.