Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32999
Title: | Статистическое моделирование и прогнозирование результатов обучения: подходы и реализация |
Other Titles: | Statistic modeling and prediction of education’s results: approaches and realization |
Authors: | Мамонтова, М. Ю. Mamontova, M. J. |
Issue Date: | 2008-12 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Мамонтова, М. Ю. Статистическое моделирование и прогнозирование результатов обучения: подходы и реализация / М. Ю. Мамонтова // Образование и наука. — 2008. — № 9. — С. 14-24. |
Abstract: | A combination of several approaches is introduced to apply statistical modeling. Action, task, and qualimetric approaches are offered to be used for selection and qualitative description of the forecast object, whereas mathematical-statistical approach can be applied for its formal representation. The model satisfies the requirements specified for the statistical forecast models. The example of implementation of the developed model is provided. Для статистического прогнозирования результатов обучения предлагается сочетание нескольких подходов: деятельностного, задачного и квалиметрического – для выбора и качественного описания объекта прогнозирования; математико-статистического – для его формализованного представления. Приведен пример использования разработанной модели, которая отвечает требованиям, предъявляемым к статистическим прогнозным моделям. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №9 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_09_003.pdf | 273,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.