Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32999
Title: Статистическое моделирование и прогнозирование результатов обучения: подходы и реализация
Other Titles: Statistic modeling and prediction of education’s results: approaches and realization
Authors: Мамонтова, М. Ю.
Mamontova, M. J.
Issue Date: 2008-12
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Мамонтова, М. Ю. Статистическое моделирование и прогнозирование результатов обучения: подходы и реализация / М. Ю. Мамонтова // Образование и наука. — 2008. — № 9. — С. 14-24.
Abstract: A combination of several approaches is introduced to apply statistical modeling. Action, task, and qualimetric approaches are offered to be used for selection and qualitative description of the forecast object, whereas mathematical-statistical approach can be applied for its formal representation. The model satisfies the requirements specified for the statistical forecast models. The example of implementation of the developed model is provided.
Для статистического прогнозирования результатов обучения предлагается сочетание нескольких подходов: деятельностного, задачного и квалиметрического – для выбора и качественного описания объекта прогнозирования; математико-статистического – для его формализованного представления. Приведен пример использования разработанной модели, которая отвечает требованиям, предъявляемым к статистическим прогнозным моделям.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №9
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_09_003.pdf273,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.