Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33004
Title: | Технология комплексного развития художественно-творческих способностей будущих педагогов профессионального обучения в области дизайна |
Other Titles: | The technology of integrated development of future teacher’s artistic and creative abilities of professional education in design sphere |
Authors: | Новоселов, С. А. Шмакова, Л. Е. Novoselov, S. A. Shmakova, L. E. |
Issue Date: | 2008-12 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Новоселов, С. А. Технология комплексного развития художественно-творческих способностей будущих педагогов профессионального обучения в области дизайна / С. А. Новоселов, Л. Е. Шмакова // Образование и наука. — 2008. — № 9. — С. 57-67. |
Abstract: | A design –education as a form of organization culture and creative sphere is considered in the article. Formation’s conditions of designer - teacher are denoted. The associative and sinactiv technology of development of student – designer’s artistic and creative abilities are described. В статье рассматривается дизайн-образование как форма организации культуротворческой среды. Обозначены условия становления педагога-дизайнера, описывается ассоциативно-синектическая технология развития художественно-творческих способностей студентов-дизайнеров (АСТ). |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №9 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_09_008.pdf | 342,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.