Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33010
Title: | Синергетика в педагогике: целесообразность переноса |
Other Titles: | The synergy in pedagogic: an expediency of stuff |
Authors: | Гапонцева, М. Г. Гапонцев, В. Л. Федоров, В. А. Gapontsev, V. L. Gapontseva, M. G. Fedorov, V. A. |
Issue Date: | 2008-12 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Гапонцева, М. Г. Синергетика в педагогике: целесообразность переноса / М. Г. Гапонцева, В. Л. Гапонцев, В. А. Федоров // Образование и наука. — 2008. — № 9. — С. 100-109. |
Abstract: | In the article the possibilities of synergetics appliance in the pedagogics are analyzed. The universal character of synergetics was shown to be grossly exaggerated. The conditions were formulated, under which transference of other sciences to the pedagogic field become constructive. В статье проанализированы возможности применения синергетики в педагогике. С точки зрения авторов, универсальный характер синергетики сильно преувеличен. Сформулированы условия, при выполнении которых перенос методов других наук в область педагогики становится конструктивным. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
metadata.dc.description.sponsorship: | Работа поддержана грантом РГНФ № 07-06-00638А от 2 марта 2007г. «Разработка подхода к построению структуры содержания непрерывного естественнонаучного образования» |
Origin: | Образование и наука. 2008. №9 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_09_013.pdf | 321,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.