Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33028
Title: | Компетентность и компетенции как теоретико-педагогическая проблема качества образования |
Other Titles: | A competence and jurisdictions like theoretic and pedagogic problem of education’s quality |
Authors: | Тулькибаева, Н. Н. Шрейнер, Р. Т. Tulkibaeva, N. N. Shreiner, R. T. |
Issue Date: | 2008-04 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Тулькибаева, Н. Н. Компетентность и компетенции как теоретико-педагогическая проблема качества образования / Н. Н. Тулькибаева, Р. Т. Шрейнер // Образование и наука. — 2008. — № 2. — С. 55-64. |
Abstract: | The essence of such definitions as competent expert and competent teacher is being made more precise in the article. The definition of competential method is offered. The coordination and interlinks between methods used by competent experts and competent teachers are also discussed. В статье уточняется сущность понятий компетентность и компетенции, предлагается понятие компетенциального подхода, устанавливается соотношение и взаимосвязи компетентного и компетенциального подходов. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_02_008.pdf | 332,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.