Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33028
Title: Компетентность и компетенции как теоретико-педагогическая проблема качества образования
Other Titles: A competence and jurisdictions like theoretic and pedagogic problem of education’s quality
Authors: Тулькибаева, Н. Н.
Шрейнер, Р. Т.
Tulkibaeva, N. N.
Shreiner, R. T.
Issue Date: 2008-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Тулькибаева, Н. Н. Компетентность и компетенции как теоретико-педагогическая проблема качества образования / Н. Н. Тулькибаева, Р. Т. Шрейнер // Образование и наука. — 2008. — № 2. — С. 55-64.
Abstract: The essence of such definitions as competent expert and competent teacher is being made more precise in the article. The definition of competential method is offered. The coordination and interlinks between methods used by competent experts and competent teachers are also discussed.
В статье уточняется сущность понятий компетентность и компетенции, предлагается понятие компетенциального подхода, устанавливается соотношение и взаимосвязи компетентного и компетенциального подходов.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_02_008.pdf332,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.