Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33036
Title: Интегрированный и дифференцированный подход в проектировании заданий для информационно-технологической подготовки учащихся сельских школ
Other Titles: A federated and varied approach in projection of assignments for informational and technological preparation of country school’s pupils
Authors: Некрасова, Г. Н.
Крысова, В. А.
Nekrasova, G. N.
Krisova, V. A.
Issue Date: 2008-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Некрасова, Г. Н. Интегрированный и дифференцированный подход в проектировании заданий для информационно-технологической подготовки учащихся сельских школ / Г. Н. Некрасова, В. А. Крысова // Образование и наука. — 2008. — № 2. — С. 109-118.
Abstract: This article is devoted to information of technological education at rural schools. The organizational and technical problems of rural schools, constraining distribution of computer technique are analyzed here. The new bases for the differentiated training at small rural school are designated. The system of tasks for the differentiated training during technological preparation of pupils is suggested. The offered model has passed approbation at rural schools, during which its advantages before traditional methods are revealed.
В статье анализируются организационно-технические проблемы сельских школ, сдерживающие распространение компьютерной техники. Обозначены новые основания для дифференцированного обучения в небольшой сельской школе. Предлагается система заданий в процессе технологической подготовки школьников. Предложенная модель прошла апробацию, в ходе которой выявлены ее преимущества перед традиционной методикой.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_02_015.pdf269 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.