Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33068
Title: Формирование рефлексивных структур объекта управления как функция субъектно-образующего менеджмента
Other Titles: The forming of reflexive structures of the object under control like a function of subjective and formative management
Authors: Белоусова, С. А.
Belousova, S. A.
Issue Date: 2008-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Белоусова, С. А. Формирование рефлексивных структур объекта управления как функция субъектно-образующего менеджмента / С. А. Белоусова // Образование и наука. — 2008. — № 4. — С. 28-35.
Abstract: The article deals with the external mechanisms of activating a teacher’s subject potential. One of the functions of the subject-forming management is the creation of reflexive structures in the management object. the function implies creating the conditions for the employees to comprehend themselves in familiar management situations. An administrator is to apply the organizaion-psycological methods to uncovering, inversion and sense formation.
В статье раскрываются внешние механизмы актуализации субъектного потенциала личности педагога. Показано, что одной из функций субъектно-образующего менеджмента является формирование рефлексивных структур объекта управления. Описаны применяемые руководителями организационно-психологические механизмы, направленные на исполнение демаскировочной, инверсионной, смыслообразующей задач.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_04_005.pdf256,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.