Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33069
Title: | Технология построения концептуальной модели профессиональной компетентности выпускника профессионально-педагогического вуза |
Other Titles: | The technology of conceptual model’s construction of professional competence of professional and pedagogic institute of higher education’s graduate |
Authors: | Гнатышина, Е. А. Gnatishina, E. A. |
Issue Date: | 2008-07 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Гнатышина, Е. А. Технология построения концептуальной модели профессиональной компетентности выпускника профессионально-педагогического вуза / Е. А. Гнатышина // Образование и наука. — 2008. — № 4. — С. 36-43. |
Abstract: | In the article deals with structure of professional competences and competencies, on the basis of which the model of professional competence of graduate of professional-pedagogical high school is constructed. Feature of model is presented of two central blocks: starting and advancing competencies. В статье рассматривается структура понятий профессиональных компетенции и компетентности, на основе которых построена модель выпускника профессионально-педагогического вуза. Особенностью модели является наличие двух центральных блоков: адаптивных и локомотивных компетенций. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №4 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_04_006.pdf | 282,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.