Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33088
Title: Гуманитарность и гуманитаризация образования
Other Titles: Humanitarian and humanating of education
Authors: Мацкайлова, О. А.
Mazkailova, O. A.
Issue Date: 2008-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Мацкайлова, О. А. Гуманитарность и гуманитаризация образования / О. А. Мацкайлова // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 11-17.
Abstract: The article is about key features of humanitarian knowledge and teaching process humanitarisation. Humanitarian knowledge is defined as manrientated, and humanitarian teaching as the way of giving subject activity for students.
Статья посвящена определению сущностных характеристик гуманитарности знания и гуманитаризации процесса обучения. При этом гуманитарность определяется как обращенность к человеку, его правам и интересам, а гуманитаризация обучения – как способ обеспечения субъектности человека в образовательном процессе.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_05_003.pdf256,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.