Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33091
Title: Прогнозирование результатов обучения: проблемы и пути решения
Other Titles: The prediction of educational results: problems and ways of decision
Authors: Мамонтова, М. Ю.
Mamontova, M. J.
Issue Date: 2008-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Мамонтова, М. Ю. Прогнозирование результатов обучения: проблемы и пути решения / М. Ю. Мамонтова // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 44-52.
Abstract: This article covers a range of aspects related to scant use of formal methods for forecasting training results and presents possible ways of solving this problem on the basis of modern scientific approaches to estimation and forecasting issues.
В работе рассмотрен ряд аспектов, связанных с ограниченным использованием формализованных методов прогнозирования результатов обучения, и предлагаются возможные пути преодоления проблемы на основе современных научных подходов к решению задач оценивания и прогнозирования.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_05_006.pdf255,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.