Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33093
Title: Современные подходы к развитию профессиональной компетентности воспитателя дошкольного образовательного учреждения в системе повышения квалификации
Authors: Асаева, И. Н.
Asaeva, I. N.
Issue Date: 2008-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Асаева, И. Н. Современные подходы к развитию профессиональной компетентности воспитателя дошкольного образовательного учреждения в системе повышения квалификации / И. Н. Асаева // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 60-67.
Abstract: The article is devoted to the analysis of the competence based approach realization under the conditions of professional development of a pre-school children’s teacher. Some measures are suggested to introduce the competence based approach into the practice of kindergartens and educational establishment of supplementary professional training on the basis of modules programs. The author shows the specific social competences of such teachers taking into consideration the contemporary tendencies of pre-school education development.
Статья посвящена анализу реализации компетентностного подхода в развитии профессиональной компетентности воспитателей дошкольных образовательных учреждений. Предложены способы внедрения его в практику на основе использования модульных программ. Рассмотрены особенности деятельности воспитателя в условиях тенденций современного дошкольного образования.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_05_008.pdf279,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.