Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33094
Title: | Компетенции как фактор комплексной подготовки учителей иностранного языка в педвузе |
Authors: | Давыдова, И. В. Davydova, I. V. |
Issue Date: | 2008-08 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Давыдова, И. В. Компетенции как фактор комплексной подготовки учителей иностранного языка в педвузе / И. В. Давыдова // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 67-74. |
Abstract: | This article is devoted to the problem of complex training of the specialists studying foreign languages in the Teachers’ Training Institutes. Such notions as «linguopedagogical competence», «communicative competence», «cognitive competence», «creative competence», personal qualities and skills providing successful communication of students studying foreign languages are given attention to in this article. Данная статья посвящена проблеме комплексной подготовки специалиста в области преподавания иностранных языков. В статье рассматриваются такие понятия как лингвопедагогическая компетентность, коммуникативная, когнитивная и креативная компетенции, дается подробное описание личностных качеств, обеспечивающих эффективное взаимодействие учащихся в процессе овладения иноязычной речью и развитие индивидуальных творческих ресурсов. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_05_009.pdf | 274,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.