Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33097
Title: Гуманитаризация профильной школы: образовательный потенциал семиотических практик
Other Titles: A humanitarianing of profile school: an educational potential of semeiotic practices
Authors: Мальцева, С. С.
Maltsiva, S. S.
Issue Date: 2008-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Мальцева, С. С. Гуманитаризация профильной школы: образовательный потенциал семиотических практик / С. С. Мальцева // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 91-97.
Abstract: The article is devoted to the characteristic of the main principles of formation of the content of education at profile school, to the analysis of use possibilities sense-generating potential of the semiotics techniques, adapted for the conditions of profile school.
В статье характеризуются основные принципы формирования содержания образования в профильной школе, анализируются возможности использования смыслопорождающего потенциала практик, адаптированных к ее условиям.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_05_012.pdf305,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.