Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33097
Title: | Гуманитаризация профильной школы: образовательный потенциал семиотических практик |
Other Titles: | A humanitarianing of profile school: an educational potential of semeiotic practices |
Authors: | Мальцева, С. С. Maltsiva, S. S. |
Issue Date: | 2008-08 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Мальцева, С. С. Гуманитаризация профильной школы: образовательный потенциал семиотических практик / С. С. Мальцева // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 91-97. |
Abstract: | The article is devoted to the characteristic of the main principles of formation of the content of education at profile school, to the analysis of use possibilities sense-generating potential of the semiotics techniques, adapted for the conditions of profile school. В статье характеризуются основные принципы формирования содержания образования в профильной школе, анализируются возможности использования смыслопорождающего потенциала практик, адаптированных к ее условиям. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_05_012.pdf | 305,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.