Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33099
Title: | Рейтинговая технология в системе менеджмента качества подготовки педагогов-дизайнеров |
Other Titles: | A rating technology in system of quality preparation teacher-disigner’s management |
Authors: | Степанов, А. В. Фалько, В. П. Stepanov, A. V. Falko, V. P. |
Issue Date: | 2008-08 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Степанов, А. В. Рейтинговая технология в системе менеджмента качества подготовки педагогов-дизайнеров / А. В. Степанов, В. П. Фалько // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 98-107. |
Abstract: | The article concerns to problem of correlation between the quality teacher-designer training and their education work rating. Authors propose to decide this problem on base of three levels valuations method (compulsory, acceptable and optimal). This method is able to take an objective and a qualimetry approach in judging the students education. Статья посвящена проблеме корреляции качества подготовки педагогов-дизайнеров и рейтинговой оценки их учебной работы. Предлагается решение этой проблемы на основе метода трехуровневой оценки (обязательный, приемлемый, оптимальный), который предоставляет возможность объективного и квалиметрического подхода в оценке обучения студентов. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_05_013.pdf | 317,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.