Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33132
Title: | Страницы истории художественного образования Урала |
Other Titles: | Pages of the History of Art Education Ural |
Authors: | Максяшин, А. С. Maksyashin, A. S. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Максяшин, А. С. Страницы истории художественного образования Урала / А. С. Максяшин // Художественное образование: история и современность : материалы II Всероссийской научно-практической конференции. Нижний Тагил, 21 октября 2019 г. – Нижний Тагил : Нижнетагильский государственный социально-педагогический институт (филиал) РГППУ, 2019. - С. 157-162. |
Abstract: | The article presents the analysis of art education in the Urals in the process of its evolution during the end of the XVII-XX centuries, which influenced the training of specialists in the field of fine arts for the mining industry, arts and crafts. В статье представлен анализ художественного образования Урала в процессе его эволюции в период конца XVII – XX веков, повлиявшего на профессиональную подготовку специалистов в области изобразительного искусства для горнозаводской промышленности, художественных промыслов и ремесел. |
Keywords: | URAL SCHOOL OF ARTISTIC CRAFTSMANSHIP ENDEMICITY THE STAGE OF ART EDUCATION METHODS PRINCIPLES AND FACTORS OF LEARNING THE VALUE SYSTEM OF ART EDUCATION УРАЛЬСКАЯ ШКОЛА ХУДОЖЕСТВЕННОГО МАСТЕРСТВА ЭНДЕМИЧНОСТЬ СТАДИИ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДЫ ПРИНЦИПЫ И ФАКТОРЫ ОБУЧЕНИЯ СИСТЕМА ЦЕННОСТЕЙ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ |
Conference name: | Художественное образование: история и современность |
Conference date: | 21.10.2019 |
ISBN: | 978-5-8299-0407-4 |
Origin: | Художественное образование: история и современность : материалы II Всероссийской научно-практической конференции, 2019 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8299-0407-4_2019_030.pdf | 252,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.