Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33360
Title: Место культурологической парадигмы в современном образовании
Authors: Шубина, Н. А.
Issue Date: 2007-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Шубина Н. А. Место культурологической парадигмы в современном образовании / Н. А. Шубина // Образование и наука. — 2007. — № 5. — С. 41-47.
Abstract: Equally with education system, education space serves as an effective mechanism of personality upbringing. Conception of education space can not be determined in a simple notion. In this article, there is an analysis of forms, characteristics, creation technologies and operation features of education systems, and role of education space in work of a high school.
Статья посвящена проблеме выбора педагогической парадигмы, позволяющей отразить всю полноту задач, стоящих сегодня перед отечественным образованием. Опираясь на многочисленные источники, автор доказывает, что наиболее полно современному этапу соответствует культурологическая парадигма.
Keywords: ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2007_05_06.pdf231,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.