Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33369
Title: | Технология формирования двуязычного лексикона будущего специалиста в интегративном обучении иностранному языку и общепрофессиональной дисциплине |
Authors: | Архипова, Е. И. Мощанская, Т. В. |
Issue Date: | 2007-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Архипова Е. И. Технология формирования двуязычного лексикона будущего специалиста в интегративном обучении иностранному языку и общепрофессиональной дисциплине / Е. И. Архипова, Т. В. Мощанская // Образование и наука. — 2007. — № 5. — С. 100-110. |
Abstract: | The article is dedicated to the foreign language lexicon forming technology in integrated teaching a foreign language and a profile discipline that presents a didactic synthesis of linguistic and vocational components of training in content-, activity-, speech activity- and methodology-based aspects preserving autonomous status of the integrated disciplines. The formed professional’s cognitive thesaurus as a system-presented set of notions expressed by corresponding terms (an internal personal lexicon in a foreign language) serves as a basis to provide a successful communicative interaction of a future professional with foreign partners and his academic and vocational mobility under conditions of integrating into the European space. Описанная в статье технология предусматривает синтез языкового и профессионального компонентов подготовки при сохранении автономного статуса дисциплин. Сформированный в результате такого обучения когнитивный тезаурус специалиста как системно представленная совокупность понятий и соответствующих им терминов (субъектно-личностный лексикон на родном и иностранном языке) является основой для успешного коммуникативного взаимодействия специалиста с представителями иноязычного социума и обеспечивает академическую и профессиональную мобильность в условиях интеграции в европейское пространство. |
Keywords: | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭТНОПЕДАГОГИКА ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-5639 |
Origin: | Образование и наука. 2007. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2007_05_14.pdf | 404,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.