Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33370
Title: Концепт «ошибка» в переводоведческих исследованиях
Authors: Шевнин, А. Б.
Issue Date: 2007-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Шевнин А. Б. Концепт «ошибка» в переводоведческих исследованиях / А. Б. Шевнин // Образование и наука. — 2007. — № 5. — С. 111-118.
Abstract: The article touches upon different interpretations of the concept «error» by Russian and foreign scholars, classification of errors. It is suggested that linguistic research should include Erratology as an independent discipline aimed at improving the quality of translation and interpreting.
В статье рассматриваются различные интерпретации лингвистов-переводоведов концепта «ошибка», классификации ошибок. Предлагается ввести в сферу лингвистических исследований эрратологию как самостоятельную дисциплину для повышения качества переводческой деятельности.
Keywords: ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2007_05_15.pdf259,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.