Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33388
Title: | Социокультурный анализ межлингвистического взаимодействия |
Authors: | Попова, Н. Г. |
Issue Date: | 2007-12 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Попова, Н. Г. Социокультурный анализ межлингвистического взаимодействия / Н. Г. Попова // Образование и наука. — 2007. — № 6. — С. 96-104. |
Abstract: | A special type of social interaction, the process of interlingual communication, is explored by means of sociocultural analysis. Being a dinamic sociocultural field interlingual communication takes on specific forms and is expressed on different levels; positive result of such a communication is an attainment of a common meaning by its participants. Sociocultural analysis of all the aspects of interlingual communication has methodological and practical value. В статье рассматривается вид социального взаимодействия – процесс межлингвистической коммуникации с позиции социокультурного анализа. Как динамичное социокультурное поле, межлингвистическое взаимодействие проявляется на разных уровнях в специфических формах и аспектах, положительным результатом которого является достижение общего смысла в процессе коммуникации между ее агентами. Социокультурный анализ всех аспектов такого взаимодействия имеет методологическую и практическую ценность. |
Keywords: | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭТНОПЕДАГОГИКА ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-5639 |
Origin: | Образование и наука. 2007. №6 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2007_06_12.pdf | 695,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.