Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33409
Title: | Исследование эмоционального выгорания самоотношения и мотивации достижений педагогов дошкольных учреждений |
Other Titles: | Research of Emotional Burnout Self Attitude and Motivation of Achievements of Preschool Teachers |
Authors: | Березина, В. А. Шаров, А. А. Berezina, V. A. Sharov, A. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Березина, В. А. Исследование эмоционального выгорания самоотношения и мотивации достижений педагогов дошкольных учреждений / В. А. Березина, А. А. Шаров // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2020. — № 1. — С. 105-112. |
Abstract: | The article considers the need for a detailed study of the impact of emotional burnout on personality, motivation, and activity. The problem of interaction of personal and situational factors of emotional burnout in pedagogical collectives is of particular relevance today. The study of emotional burnout, of achievements of teachers of preschool educational institutions. Differences in self-attitude and motivation of achievement between groups with different phases of formation of emotional burnout of teachers are revealed. the results of this study suggest that as the phases of emotional burnout develop, there is a decrease in positive attitude and interest in oneself, and emotional burnout negatively affects the self-esteem of the teacher's personality, which can lead to the development of depersonalization and mutual strengthening of destructive processes. Рассматривается необходимость детального изучения влияния эмоционального выгорания на личность, мотивацию и деятельность. Особую актуальность сегодня приобретает проблема взаимодействия личностных и ситуационных факторов выгорания в педагогических коллективах. Проведено исследование эмоционального выгорания педагогов дошкольных образовательных учреждений, выявлены различия в самоотношении и мотивации достижения между группами испытуемых с разными фазами формирования эмоционального выгорания. Синдром эмоционального выгорания негативно влияет на самооценку личности педагога, наблюдается снижение положительного отношения и интереса к себе, что может привести к развитию деперсонализации и взаимному усилению деструктивных процессов. |
Keywords: | EMOTIONAL BURNOUT SELF-ATTITUDE SELF-ESTEEM ACHIEVEMENT MOTIVATION ЭМОЦИОНАЛЬНОЕ ВЫГОРАНИЕ САМООТНОШЕНИЕ САМООЦЕНКА МОТИВАЦИЯ ДОСТИЖЕНИЯ |
ISSN: | 2686-8970 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2020. № 1 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2020_01_014.pdf | 381,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.