Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34628
Title: О педагогических возможностях электронных мультимедийных учебных материалов и технологий
Authors: Паламарчук, Л. Н.
Issue Date: 2007-11
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Паламарчук, Л. Н. О педагогических возможностях электронных мультимедийных учебных материалов и технологий / Л. Н. Паламарчук // Образование и наука. Приложение. - 2007. - № 7 (11). - С. 89-94.
Abstract: The article is devoted to identification of concrete types of multimedia teaching materials and technologies and explanation of their pedagogical opportunities for early formation of information and technological competence of pupils. The article also introduces the identification mechanism of required materials and technologies, as well as logic of their use. The notions of information and technological competence are specified in the article. The model of information and technological competence of pupils of 5s - 7s classes is also introduced in the article.
Статья посвящена выделению конкретных типов мультимедийных учебных материалов и технологий и обоснованию их педагогических возможностей для формирования информационно-технологической компетентности школьников. Приведены механизм отбора искомых материалов и технологий, логика их использования. Уточнены понятия информационно-технологической компетенции и информационно-технологической компетентности. Представлена модель формирования информационно-технологической компетентности учащихся 5-7 классов.
Keywords: ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНФОРМАЦИОННО-ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧАЩИХСЯ
МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ УЧЕБНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ ПРОЕКТЫ
ПРОЕКТЫ-ПРЕЗЕНТАЦИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №7(11). Приложение
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
oin_appl_2007_7_013.pdf635,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.