Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34644
Title: | Принцип гуманизма в современной образовательной парадигме |
Authors: | Панкратова, Л. Э. |
Issue Date: | 2007-11 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Панкратова, Л. Э. Принцип гуманизма в современной образовательной парадигме / Л. Э. Панкратова // Образование и наука. Приложение. - 2007. - № 8 (12). - С. 22-29. |
Abstract: | The author examines a historical aspect of formation of the principle of Humanism in Pedagogic and Philosophy and, besides, anthropological grounds of this principal. There has been made an attempt to find out what the reasons of term carelessness and variety of interpretations of the principle of Humanism are. There have been shown an attempt to analyze how this principle is understood in contemporary Pedagogic and Social Pedagogic, what new versions exist in modem culture. В данной статье рассматривается исторический аспект становления и антропологические основания принципа гуманизма в педагогике и философии. Предпринята попытка разобраться в причинах терминологической нечеткости и многообразия интерпретаций принципа гуманизма; проанализировать понимание данного принципа в современной педагогике. |
Keywords: | ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПАРАДИГМА ГУМАНИЗМ ПРИНЦИП ГУМАНИЗМА РОССИЙСКИЙ АНТИГУМАНИЗМ КРИЗИС ГУМАНИЗМА АНТРОПОЦЕНТРИЗМ АНТРОПОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД |
ISSN: | 1994-5639 |
Origin: | Образование и наука. 2007. №8(12). Приложение |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
oin_appl_2007_8_005.pdf | 961,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.