Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34665
Title: | Мотивационные технологии в управлении инновационным образованием |
Authors: | Ширинкина, О. А. |
Issue Date: | 2008-01 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Ширинкина, О. А. Мотивационные технологии в управлении инновационным образованием / О. А. Ширинкина // Образование и наука. Приложение. - 2008. - № 1 (13). - С. 13-20. |
Abstract: | Motivated by the best of intentions, most teachers want their students to become informed and independent thinkers, but in trying to convey a sense of urgency about such problems, they become frustrated and frightened. Thus, the teacher’s job involves many roles besides that of instructing students. At times, a teacher serves as a parent surrogate, entertainer, psychotherapist, and record keeper, among other things. So, motivation is the set of forces that cause people to behave in certain ways. Again we can see the importance of estimating person’s predominant needs. Effective job performance is closely linked to the needs the job can satisfy. В статье рассматривается проблема низкого уровня мотивации педагогического коллектива к освоению инноваций и активному включению в инновационные процессы. Описываются мотивационные технологии управления педагогическим коллективом образовательного учреждения, которые могут стать инструментом решения данной проблемы. |
Keywords: | ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ КОЛЛЕКТИВ МОТИВАЦИИ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО КОЛЛЕКТИВА МОТИВАЦИОННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ УПРАВЛЕНИЕ МОТИВАЦИЕЙ ПЕДАГОГОВ МОТИВАЦИОННЫЕ УПРАВЛЕНЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ УПРАВЛЕНИЕ ИННОВАЦИОННЫМ ОБРАЗОВАНИЕМ |
ISSN: | 1994-85-81 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №1(13). Приложение |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
oin_appl_2008_1_004.pdf | 968,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.