Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/3576
Title: Реализация алгоритмов дешифрации результатов безусловного и условного поиска при проверке уровня освоения элементов дисциплинарных компетенций
Other Titles: Implementing the result decoding algorithm of the conditioned and unconditioned quest in controling the discipline competence level
Authors: Kon, Y. I.
Freiman, V. I.
Yuzhakov, A. A.
Кон, Е. Л.
Фрейман, В. И.
Южаков, А. А.
Issue Date: 2013-12
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кон, Е. Л. Реализация алгоритмов дешифрации результатов безусловного и условного поиска при проверке уровня освоения элементов дисциплинарных компетенций / Е. Л. Кон, В. И. Фрейман, А. А. Южаков // Образование и наука. — 2013. — № 10. — С. 17-36.
Abstract: The paper continues the authors’ previous publication (№ 6 (105), 2013) addressing the issue of quality assessment of educational outcomes in the Russian higher school. The research analyzes the approaches to creating and selecting the appropriate ways and means for the level assessment of the acquired disciplinary competences and their components – the disciplinary competence elements (DCEs); and demonstrates the structure of the conformity matrix of DCEs and corresponding educational outcomes. In addition, the algorithm of filling the matrix is illustrated along with the correlation of diagnostic indices and ratings with the assessment scales; the decoding algorithm of the unconditional testing procedure is described including the computation examples and outcome analysis. In conclusion, the authors consider the implementation options of the conditional testing procedure; analyze the related advantages, disadvantages, and proper conditions; and give recommendations for applying the given research materials
Статья является продолжением публикации, размещенной в июньском номере журнала текущего года (№ 6 (105), 2013). Авторы развивают актуальную и мало разработанную в российской высшей школе тему измерения качества результатов образования. Анализируются подходы к созданию и выбору способов и средств измерения уровня освоения дисциплинарных компетенций и их элементов (ЭДК). Показана структура матрицы соответствия формируемых ЭДК и средств контроля итогов обучения. Проиллюстрированы алгоритм заполнения матрицы и привязка показателей тестирования и оценок к соответствующим шкалам. Описан алгоритм дешифрации результатов безусловной процедуры тестирования, приведены примеры расчетов и анализа результатов. Рассмотрены некоторые особенности дешифрации результатов тестирования, в том числе их компенсация. Предложены варианты реализации условной процедуры тестирования, проанализированы их достоинства, недостатки и условия применения. Даны рекомендации по применению изложенного материала.
Keywords: DISCIPLINE COMPETENCE ELEMENT
QUEST PROCEDURE
RESULT DECODING
RATING
INTEGRAL AND DIFFERENTIAL CRITERIA
ЭЛЕМЕНТЫ ДИСЦИПЛИНАРНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ
ПРОЦЕДУРА ПОИСКА
ДЕШИФРАЦИЯ РЕЗУЛЬТАТОВ
ОЦЕНКА
ИНТЕГРО-ДИФФЕРЕНЦИАЛЬНЫЙ КРИТЕРИЙ
ISSN: 2310-5828
1994-5639
Origin: Образование и наука № 10 (2013)
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_213_10_109_03.pdf378,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.