Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFuchs, K.en
dc.contributor.authorKarrila, S.en
dc.contributor.authorФукс, К.ru
dc.contributor.authorКаррила, С.ru
dc.date.accessioned2021-06-18T08:40:00Z-
dc.date.available2021-06-18T08:40:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationФукс, К. Ожидаемое удовлетворение экстренным переходом к дистанционному обучению в условиях COVID-19: исследование в сфере высшего образования / К. Фукс, С. Каррила // Образование и наука. — 2021. — № 5. — С. 116-130.ru
dc.identifier.issn2310-5828-
dc.identifier.issn1994-5639-
dc.identifier.otherhttps://www.edscience.ru/jour/article/view/2158en
dc.identifier.otherhttps://www.scopus.com/record/display.uri?origin=resultslist&eid=2-s2.0-85107281608scopus_url
dc.identifier.urihttps://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36221-
dc.description.abstractIntroduction. Online learning is a well-established pedagogical paradigm that has been researched and discussed from a number of perspectives. Educators associate a variety of opportunities and challenges with online education, and recently an unprecedented global pandemic, COVID-19, made traditional classroom teaching temporarily impossible. Emergency remote teaching (ERT) is a newly emerging sub-paradigm that possesses characteristics and challenges that differ from traditional online learning. Methodology and research methods. This study quantitatively examined undergraduate students' (n = 219) perspectives on the most important attributes that are associated with ERT. Moreover, the students' satisfaction with ERT was assessed, and the relationships between socio-demographic factors were analysed. Results and scientific novelty. A descriptive analysis revealed that most students preferred a traditional on-site classroom arrangement, while they were satisfied with the alternative ERT having fully virtual delivery. Also, the study highlighted that the students rated being knowledgeable, friendly, and patient as the most important characteristics of their lecturer in these unusual circumstances. Practical significance. The current research informs educators about student perceptions and preferences during these extraordinary circumstances of uncertain duration.en
dc.description.abstractВведение. Онлайн-обучение - это устоявшаяся педагогическая парадигма, которая исследовалась и обсуждалась с разных точек зрения. Преподаватели связывают с онлайн-образованием множество возможностей и проблем, а беспрецедентная глобальная пандемия COVID-19 сделала традиционное обучение в классе временно невозможным. Экстренное дистанционное обучение (Emergency Remote Teaching - ERT) - это недавно появившаяся подпарадигма, которая обладает характеристиками и проблемами, которые отличаются от присутствующих в традиционном онлайн-обучении. Методология и методы исследования. В настоящем исследовании количественно изучались взгляды 219 студентов на наиболее важные атрибуты, связанные с экстренным дистанционным обучением, оценивалась их удовлетворенность ERT и анализировалась взаимосвязь между социально-демографическими факторами. Результаты и научная новизна. Описательный анализ показал, что большинство студентов предпочитали традиционную организацию занятий в классе, в то время как они были удовлетворены альтернативным экстренным дистанционным обучением с полностью виртуальным обучением. Кроме того, студенты оценили осведомленность, дружелюбие и терпение как наиболее важные характеристики своего преподавателя в этих необычных обстоятельствах. Практическая значимость. Данное исследование информирует преподавателей о восприятии и предпочтениях учащихся в этих чрезвычайных обстоятельствах неопределенной продолжительности.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofОбразование и наука. 2021. №5ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).en
dc.rightsАвторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).ru
dc.sourceОбразование и наукаru
dc.subjectEMERGENCY REMOTE TEACHINGen
dc.subjectIMPORTANCE-PERFORMANCE ANALYSISen
dc.subjectQUALITY EDUCATIONen
dc.subjectCOVID-19en
dc.subjectONLINE EDUCATIONen
dc.subjectЭКСТРЕННОЕ ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕru
dc.subjectАНАЛИЗ ВАЖНОСТИ И ЭФФЕКТИВНОСТИru
dc.subjectКАЧЕСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectCOVID-19ru
dc.subjectОНЛАЙН-ОБРАЗОВАНИЕru
dc.titleОжидаемое удовлетворение экстренным переходом к дистанционному обучению в условиях COVID-19: исследование в сфере высшего образованияru
dc.title.alternativeThe perceived satisfaction with emergency remote teaching (ERT) amidst COVID-19: An exploratory case study in higher educationen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage116-
local.description.lastpage130-
local.issue5-
local.volume23-
local.identifier.doi10.17853/1994-5639-2021-5-116-130-
local.identifier.scopus85107281608-
local.identifier.eid2-s2.0-85107281608-
local.identifier.otherWOS:000655458300005wos
local.identifier.wos000655458300005-
local.identifier.rsi45789238-
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2021_05_006.pdf492,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.