Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36221
Title: Ожидаемое удовлетворение экстренным переходом к дистанционному обучению в условиях COVID-19: исследование в сфере высшего образования
Other Titles: The perceived satisfaction with emergency remote teaching (ERT) amidst COVID-19: An exploratory case study in higher education
Authors: Fuchs, K.
Karrila, S.
Фукс, К.
Каррила, С.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Фукс, К. Ожидаемое удовлетворение экстренным переходом к дистанционному обучению в условиях COVID-19: исследование в сфере высшего образования / К. Фукс, С. Каррила // Образование и наука. — 2021. — № 5. — С. 116-130.
Abstract: Introduction. Online learning is a well-established pedagogical paradigm that has been researched and discussed from a number of perspectives. Educators associate a variety of opportunities and challenges with online education, and recently an unprecedented global pandemic, COVID-19, made traditional classroom teaching temporarily impossible. Emergency remote teaching (ERT) is a newly emerging sub-paradigm that possesses characteristics and challenges that differ from traditional online learning. Methodology and research methods. This study quantitatively examined undergraduate students' (n = 219) perspectives on the most important attributes that are associated with ERT. Moreover, the students' satisfaction with ERT was assessed, and the relationships between socio-demographic factors were analysed. Results and scientific novelty. A descriptive analysis revealed that most students preferred a traditional on-site classroom arrangement, while they were satisfied with the alternative ERT having fully virtual delivery. Also, the study highlighted that the students rated being knowledgeable, friendly, and patient as the most important characteristics of their lecturer in these unusual circumstances. Practical significance. The current research informs educators about student perceptions and preferences during these extraordinary circumstances of uncertain duration.
Введение. Онлайн-обучение - это устоявшаяся педагогическая парадигма, которая исследовалась и обсуждалась с разных точек зрения. Преподаватели связывают с онлайн-образованием множество возможностей и проблем, а беспрецедентная глобальная пандемия COVID-19 сделала традиционное обучение в классе временно невозможным. Экстренное дистанционное обучение (Emergency Remote Teaching - ERT) - это недавно появившаяся подпарадигма, которая обладает характеристиками и проблемами, которые отличаются от присутствующих в традиционном онлайн-обучении. Методология и методы исследования. В настоящем исследовании количественно изучались взгляды 219 студентов на наиболее важные атрибуты, связанные с экстренным дистанционным обучением, оценивалась их удовлетворенность ERT и анализировалась взаимосвязь между социально-демографическими факторами. Результаты и научная новизна. Описательный анализ показал, что большинство студентов предпочитали традиционную организацию занятий в классе, в то время как они были удовлетворены альтернативным экстренным дистанционным обучением с полностью виртуальным обучением. Кроме того, студенты оценили осведомленность, дружелюбие и терпение как наиболее важные характеристики своего преподавателя в этих необычных обстоятельствах. Практическая значимость. Данное исследование информирует преподавателей о восприятии и предпочтениях учащихся в этих чрезвычайных обстоятельствах неопределенной продолжительности.
Keywords: EMERGENCY REMOTE TEACHING
IMPORTANCE-PERFORMANCE ANALYSIS
QUALITY EDUCATION
COVID-19
ONLINE EDUCATION
ЭКСТРЕННОЕ ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
АНАЛИЗ ВАЖНОСТИ И ЭФФЕКТИВНОСТИ
КАЧЕСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
COVID-19
ОНЛАЙН-ОБРАЗОВАНИЕ
ISSN: 2310-5828
1994-5639
DOI: 10.17853/1994-5639-2021-5-116-130
SCOPUS: 85107281608
WoS: 000655458300005
Russian Science Citation Index Identifier: 45789238
Origin: Образование и наука. 2021. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2021_05_006.pdf492,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.