Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36324
Title: Управление проектной деятельностью школьников в условиях дистанционного обучения
Other Titles: Managing Project Activities of School Students During Distance Learning
Authors: Гребнева, Д. М.
Grebnyeva, D. M.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Гребнева, Д. М. Управление проектной деятельностью школьников в условиях дистанционного обучения / Д. М. Гребнева. Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2021. № 3 (6). С. 22–30. DOI: 10.17853/2686-8970-2021-3-22-30.
Abstract: The issue of organizing and managing project activities of school students during distance learning is highlighted. The article describes the possibilities of using online services to manage the project activities of secondary school students. The article considers the organization of computer science project with the use of Trello online tool as an example. Trello allows users to visualize the project tasks and control the deadlines effectively. The article presents the definition of the learning project, the stages of work on the project and the features of managing project activities of students during distance learning.
Освещается проблема организации и управления проектной деятельностью школьников в условиях дистанционного обучения. Дано описание возможностей использования онлайн-сервисов для управления проектной деятельностью обучающихся общеобразовательных школ. Рассмотрена в качестве примера организация учебного проекта по информатике с использованием сервиса Trello, который позволяет эффективно визуализировать задачи работы над проектом и контролировать сроки их выполнения. Представлено определение учебного проекта, этапы работы над проектом, обозначены особенности управления проектной деятельностью обучающихся в условиях дистанционного обучения.
Keywords: PROJECT ACTIVITY
MANAGING PROJECT ACTIVITY
DISTANCE LEARNING
LEARNING PROJECT
OBJECTIVE TREE
PROJECT STAGES
KANBAN BOARD
ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
УПРАВЛЕНИЕ ПРОЕКТНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬЮ
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
УЧЕБНЫЙ ПРОЕКТ
ДЕРЕВО ЦЕЛЕЙ
ЭТАПЫ ПРОЕКТА
КАНБАН-ДОСКА
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2021-3-22-30
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2021. № 3
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2021_03_005.pdf505,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.