Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36326
Title: Билингвальное образование в деятельности дошкольных образовательных учреждений
Other Titles: Bilingual Education in the Activities of Preschool Educational Organizations
Authors: Хисматуллина, Э. А.
Сабирзянова, М. М.
Хисматуллин, М. М.
Khismatullina, E. A.
Sabirzyanova, M. M.
Khismatullin, M. M.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Хисматуллина, Э. А. Билингвальное образование в деятельности дошкольных образовательных учреждений / Э. А. Хисматуллина, М. М. Сабирзянова, М. М. Хисматуллин. Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2021. № 3 (6). С. 43–52. DOI: 10.17853/2686-8970-2021-3-43-52.
Abstract: Russia is a multinational country with one hundred and eighty different languages spoken. In the modern world, there is a tendency of losing historical experience and memory, ethnic, cultural and linguistic diversity. The axiom of the people existence is the national language preservation, and the most favorable period for the native language and culture learning is the sensitive period in child development. The importance of learning the native language and the need to know the state Russian language as a universal language of communication in the multinational Russian Federation determine the relevance of the organization of bilingual education starting from preschool educational institutions.
Россия – многонациональная страна, где говорят на ста восьмидесяти различных языках. В современном мире наблюдается тенденция утраты исторического опыта и исторической памяти, этнического, культурного и языкового разнообразия. Аксиомой существования народа является сохранение национального языка, а наиболее благоприятным для освоения родного языка и культуры является сензитивный период развития детей. Значимость изучения родного языка и необходимость знания государственного русского языка как универсального языка коммуникации в многонациональной Российской Федерации обуславливают актуальность организации билингвального образования начиная с дошкольных образовательных учреждений.
Keywords: PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATION
NATIVE LANGUAGE
ORGANIZING BILINGUAL EDUCATION
ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
РОДНОЙ ЯЗЫК
ОРГАНИЗАЦИЯ БИЛИНГВАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2021-3-43-52
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2021. № 3
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2021_03_007.pdf403,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.