Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36400
Title: Учитель музыки в условиях цифровизации образования (на материале уроков «Российской электронной школы»)
Other Titles: Music Teacher in the Conditions of Education Digitalization (On the Material of the Lessons From “Russian Electronic School”)
Authors: Суслова, Н. В.
Suslova, N. V.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Суслова, Н. В. Учитель музыки в условиях цифровизации образования (на материале уроков «Российской электронной школы») / Н. В. Суслова // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4. — С. 104-109.
Abstract: The article is devoted to the problem of deformation in the professional competence complex of a music teacher at school. These risks are associated with the use of unverified, methodically controversial electronic materials in teaching practice. Many of them are focused on the knowledge paradigm which contradicts the systemactivity approach enshrined in the Federal State Educational Standard as well as the traditions of teaching music at school. On the example of the materials from “Russian Electronic School”, such problems as atomization of educational content, insufficient systematicity of its presentation are considered.
Описана проблема деформации профессиональных компетенций учителя музыки в школе. Показана связь данной проблемы с использованием непроверенных, методически спорных электронных материалов в практике преподавания, многие из которых ориентированы на знаниевую парадигму, противоречащую системно-деятельностному подходу, закрепленному во ФГОСах, а также традициям преподавания музыки в школе. На примере материалов «Российской электронной школы» рассматриваются такие проблемы, как атомизация учебного контента, а также недостаточная системность его изложения.
Keywords: TEACHER
MUSIC
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
DIGITALIZATION RISKS
RUSSIAN ELECTRONIC SCHOOL
УЧИТЕЛЬ
МУЗЫКА
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
РИСКИ ЦИФРОВИЗАЦИИ
РОССИЙСКАЯ ЭЛЕКТРОННАЯ ШКОЛА
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2021-04-104-109
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2021_4_024.pdf144,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.