Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/38873
Title: Организация методического сопровождения профессионального развития педагогов дошкольной образовательной организации в контексте индивидуализации
Other Titles: Providing methodological support of professional development for teachers of preschool educational organizations in the context of individualization
Authors: Ermish, A. A.
Эрмиш, А. А.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Эрмиш, А. А. Организация методического сопровождения профессионального развития педагогов дошкольной образовательной организации в контексте индивидуализации / А. А. Эрмиш. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 5 (8). — С. 75–88.— DOI: 10.17853/2686-8970-2021-5-75-88.
Abstract: The article highlights the importance of the professional development of teachers. One of the main tasks of educational organizations is defined as providing methodological support that would meet the objective requirements for the teacher and the quality of education, as well as the professional needs of each teacher. The article considers the current state of methodological support for the professional development of teachers of preschool educational organizations through the analysis of the results of a pilot study. The article states the need to introduce an individual approach in providing methodological support. The article describes the development prospects of this approach in the context of individualization through the introduction of a model of providing support with the use of modern forms of work (a pedagogical portfolio, masterclasses, coaching, supervision, a learning lounge) into the methodological activities of a preschool educational organization.
Показана важность профессионального развития педагогов. Обозначена одна из главных задач образовательных организаций – осуществление методического сопровождения, отвечающего объективным требованиям к педагогу и качеству образования, а также профессиональным запросам каждого педагога. Рассмотрено актуальное состояние организации методического сопровождения профессионального развития педагогов дошкольной образовательной организации через анализ результатов пилотажного исследования. казана необходимость внедрения индивидуального подхода к организации методического сопровождения. Описаны перспективы развития данного подхода в контексте индивидуализации через внедрение в методическую деятельность дошкольной образовательной организации модели организации сопровождения с использованием современных форм работы (педагогического портфеля, мастер-классов, коучинга, супервизии, педагогической гостиной).
Keywords: TEACHER
PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATION
ORGANIZING METHODOLOGICAL SUPPORT
PROFESSIONAL DEVELOPMENT
INDIVIDUALIZATION
PEDAGOGICAL PORTFOLIO
MASTERCLASSES
COACHING
SUPERVISION
LEARNING LOUNGE
ПЕДАГОГ
ДОШКОЛЬНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ
ОРГАНИЗАЦИЯ МЕТОДИЧЕСКОГО СОПРОВОЖДЕНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ
ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ПОРТФЕЛЬ
МАСТЕР-КЛАССЫ
КОУЧИНГ
СУПЕРВИЗИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ГОСТИНАЯ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2021-5-75-88
Russian Science Citation Index Identifier: 47405811
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 5
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2021_05_009.pdf408,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.