Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/38892
Title: Проектное обучение в школах США, Франции и России
Other Titles: Project-based learning in schools in the USA, France and Russia
Authors: Zagorodnyuk, T. I.
Загороднюк, Т. И.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Загороднюк, Т. И. Проектное обучение в школах США, Франции и России / Т. И. Загороднюк. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 1 (9). — С. 124–135. — DOI: 10.17853/2686-8970-2022-1-124-135.
Abstract: The article deals with the implementation of project-based learning in schools in the USA, France and Russia The article describes the key characteristics of the term “project”, the importance of project activities for students and the degree of involvement of teachers in the activities of educational project groups. The comparison makes it possible to identify problems of the implementation of project training in Russia. Based on the experience of foreign countries, the options for overcoming the barriers are presented.
Рассмотрены вопросы реализации проектного обучения в школах США, Франции и России. Определены отличительные особенности понимания термина «проект», значения проектной деятельности для обучающихся, а также степени включенности педагогов в деятельность образовательных проектных групп. При сравнении выявлены недостатки в реализации проектного обучения в России. Представлены варианты преодоления данных барьеров исходя из опыта зарубежных стран.
Keywords: TECHNOLOGY OF PROJECT-BASED LEARNING
THE EDUCATION SYSTEM OF THE USA
THE EDUCATION SYSTEM OF FRANCE
J. PIAGET
PROJECT TEAM TRAINING
ТЕХНОЛОГИЯ ПРОЕКТНОГО ОБУЧЕНИЯ
СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ США
СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ ФРАНЦИИ
Ж. ПИАЖЕ
ГРУППОВОЕ ПРОЕКТНОЕ ОБУЧЕНИЕ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2022-1-124-135
Russian Science Citation Index Identifier: 48044568
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 1
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2022_01_013.pdf385,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.