Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41618
Title: Цифровые компетенции учителя математики и информатики: анализ опроса работодателей
Other Titles: Digital competencies of a teacher of mathematics and computer science: analysis of a survey of employers
Authors: Шакирова, Л. Р.
Фалилеева, М. В.
Shakirova, L. R.
Falileeva, M. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Шакирова, Л. Р. Цифровые компетенции учителя математики и информатики: анализ опроса работодателей / Л. Р. Шакирова, М. В. Фалилеева // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 5. — С. 107-115.
Abstract: To study the needs of potential employers in the professional competencies of a teacher of mathematics and computer science in the use of digital technologies in professional activities, as well as the qualification requirements for him, a survey was conducted of directors, deputy directors, teachers of mathematics and computer science in urban and rural schools of the Republic of Tatarstan and other regions of the Russian Federation. The article provides an analysis of the survey, which made it possible to identify the digital competencies necessary for the future teacher and determine the list of disciplines and technologies for their formation.
Для изучения потребностей потенциальных работодателей в профессиональных компетенциях учителя математики и информатики по применению цифровых технологий в профессиональной деятельности, а также предъявляемых к нему квалификационных требований проведен опрос директоров, заместителей директоров, учителей математики и информатики городских и сельских школ Республики Татарстан и других регионов Российской Федерации. Приведен анализ опроса, который позволил выделить необходимые будущему учителю цифровые компетенции и определить перечень дисциплин и технологий для их формирования.
Keywords: DIGITAL COMPETENCE
EDUCATIONAL PROGRAM
TEACHER OF MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE
DIGITAL TECHNOLOGY
END-TO-END DIGITAL TECHNOLOGY
ЦИФРОВАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММА
УЧИТЕЛЬ МАТЕМАТИКИ И ИНФОРМАТИКИ
ЦИФРОВАЯ ТЕХНОЛОГИЯ
СКВОЗНАЯ ЦИФРОВАЯ ТЕХНОЛОГИЯ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2022-05-107-115
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 5
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2022_1_018.pdf1,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.