Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41622
Title: Формирование осознанного потребления информации и противодействие распространению дезинформации в Интернете: опыт западных стран
Other Titles: About some solutions used in western countries to promote informed consumption of information and counteract the spread of misinformation on the Internet
Authors: Богданова, Д. А.
Bogdanova, D. A.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Богданова, Д. А. Формирование осознанного потребления информации и противодействие распространению дезинформации в Интернете: опыт западных стран / Д. А. Богданова // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 5. — С. 17-20.
Abstract: Although disinformation has always existed, in the digital age it can spread much faster and more widely: the Internet becomes an ideal platform for the dissemination, multiplication and non-critical consumption of “facts”. When a story is widely shared and discussed online, it is considered viral. Changing technological revenue models have also changed the way journalists present their content. News outlets are increasingly evaluating the success of a story if it goes viral. This has already led to a confluence of viral and noteworthy news. Journalists have to consider whether their article will go viral or be seen as boring.
Рассматривается опасность распространения дезинформации в эпоху цифровых технологий, проанализированы западные инициативы в регулировании информационного контента, формировании критической медиаграмотности.
Keywords: INTERNET DISINFORMATION
SOCIAL MEDIA
VIRAL CONTENT
MEDIA LITERACY
CRITICAL LITERACY
DISINFORMATION
INFORMATION PRODUCT LABELING
NEWSTRITION
JOURNALISM CRITERIA
INTERNET LIBRARIAN
DISINFORMATION MONITOR
DISINFORMATION FINGERPRINTS
ДЕЗИНФОРМАЦИЯ В ИНТЕРНЕТЕ
СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ
ВИРУСНЫЙ КОНТЕНТ
МЕДИАГРАМОТНОСТЬ
КРИТИЧЕСКАЯ ГРАМОТНОСТЬ
ДЕЗИНФОРМАЦИЯ
МАРКИРОВКА ИНФОРМАЦИОННОГО ПРОДУКТА
НЬЮСТРИШН
КРИТЕРИИ ЖУРНАЛИСТИКИ
БИБЛИОТЕКАРЬ ИНТЕРНЕТА
МОНИТОР ДЕЗИНФОРМАЦИИ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2022-05-17-20
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 5
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2022_1_005.pdf705,55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.