Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41680
Title: Исследование готовности педагогов дошкольного образования к инновационной деятельности
Other Titles: Research on the readiness of preschool teachers for innovative activities
Authors: Глазырина, Ю. А.
Третьякова, В. С.
Glazyrina, Y. A.
Tretyakova, V. S.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Глазырина, Ю. А. Исследование готовности педагогов дошкольного образования к инновационной деятельности / Ю. А. Глазырина. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 (11). — С. 51-65. — DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-51-65.
Abstract: The article presents a study of the potential of teachers to implement innovations in their professional activities and factors hindering the transition to the mode of innovative development. The study revealed that, according to a number of indicators, the level of innovative readiness for mastering innovations among respondents is low, and that purposeful and systematic work is needed both from the management and the teachers in order to introduce innovations in preschool educational institutions. The study uses an integrated approach aimed at finding tools and methods of training preschool teachers with diverse social and intellectual needs, who are able to develop in their professional activities. Recommendations for the preparation of preschool teachers for innovative activities are presented.
Исследован потенциал педагогов в отношении использования ими инноваций в своей профессиональной деятельности, а также в отношении факторов, препятствующих переходу в режим инновационного развития. Выявлено, что по ряду показателей у респондентов уровень инновационной готовности к освоению новшеств низкий и что для внедрения инноваций в дошкольных образовательных учреждениях необходима целенаправленная, систематическая работа как руководства, так и самих педагогов. В исследовании использован комплексный подход к поиску средств и способов подготовки педагогов дошкольного образования с разносторонними социальными и интеллектуальными потребностями, способных развиваться в процессе своей профессиональной деятельности. Даны рекомендации по подготовке педагогов дошкольного образования к инновационной деятельности.
Keywords: PRESCHOOL EDUCATION
INNOVATIVE ACTIVITY
READINESS TO INNOVATE
ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИННОВАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ГОТОВНОСТЬ К ИННОВАЦИОННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-51-65
Russian Science Citation Index Identifier: 49534430
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2022_03_008.pdf470,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.