Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/42422
Название: Objectives of Design-Education for Sustainable Development
Автор: Pankina, M.
Zakharova, S.
Редакторы: Perry, P.
Moore, A.
Tlougan, M.
Roemer, M.
Hylind, M.
Zhang, Y.
Solovjeva, I.
Дата публикации: 2015
Издатель: Atlantis Press
Аннотация: This article discusses the possibilities of design in order to form an ecological culture. Design can be a link and a catalyst for solving environmental problems in inseparably systems of a << man-society-nature >>. Design can solve problems of sustainable development and of harmonic coexistence of nature and society. In this process, design education plays a special role. Ecological culture should be the axiological foundation of design and the basis of design methodology. In the course of study, the university future designers should examine the ethical norms and paradigms of their future profession; realize the social responsibility of the designer, cultural values and ecological culture. They should learn about the forms and contents of the ecological component in design education.
Ключевые слова: SOCIO-CULTURAL ROLE OF DESIGN
ECOLOGICAL DESIGN
ECOLOGICAL CULTURE
DESIGN EDUCATION
Конференция/семинар: International Conference on Arts, Design and Contemporary Education (ICADCE)
Дата конференции/семинара: APR 22-24, 2015
ISBN: 978-94-62520-78-3
ISSN: 2352-5398
WoS: 000358688900063
Располагается в коллекциях:Научные публикации, проиндексированные в SCOPUS и WoS

Файлы этого ресурса:
Нет файлов, ассоциированных с этим ресурсом.


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.