Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/42543
Title: | Интеллектуальная игра: воспитывающий и дидактический аспекты реализации в образовательной деятельности |
Other Titles: | Intellectual game: educational and didactic aspects of implementation in educational activities |
Authors: | Аникина, А. С. Anikina, A. S. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Аникина, А. С. Интеллектуальная игра: воспитывающий и дидактический аспекты реализации в образовательной деятельности / А. С. Аникина . — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 2 (14). — С. 45-61. — DOI: 10.17853/2686-8970-2023-2-45-61. |
Abstract: | The article is based on the results of the author’s study of the practice of using civil-patriotic intellectual games in the process of implementing the main educational program for the preparation of bachelors in the direction of “Pedagogical education with two training profiles” (44.05.03). The author updated the use of gaming technologies in the educational activities of higher education institutions, the characteristic features of intellectual games and quests, quizzes in particular are considered. The author developed guidelines for the design of intellectual games, proposed specific types of game tasks. It was found that due to the involvement of students in the game process and its organization, conditions for the formation of professionally significant competencies and the development of civil society values are created. Представлены результаты исследования практики применения интеллектуальных игр гражданско-патриотической направленности в процессе реализации основной образовательной программы подготовки бакалавров по направлению 44.05.03 Педагогическое образование (с двумя профилями подготовки). Актуализировано использование игровых технологий в образовательной деятельности учреждений высшего образования, определены отличительные черты интеллектуальных игр в целом и квестов, квизов в частности. Сформулированы методические рекомендации по проектированию интеллектуальных игр, предложены конкретные виды игровых заданий. Установлено, что вовлеченность студентов в игровой процесс и его организацию способствует созданию условий для формирования профессионально значимых компетенций и развития ценностей гражданского общества. |
Keywords: | GAME TECHNOLOGIES INTELLECTUAL GAMES QUIZZES QUESTS ORGANIZATION STAGES TYPES OF GAME TASKS HIGHER EDUCATION ИГРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ ИГРЫ КВИЗЫ КВЕСТЫ ЭТАПЫ ОРГАНИЗАЦИИ ВИДЫ ИГРОВЫХ ЗАДАНИЙ ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ |
ISSN: | 2686-8970 |
DOI: | 10.17853/2686-8970-2023-2-45-61 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 53766596 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 2 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2023_02_007.pdf | 469,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.