Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45209
Title: | К генеалогии педагогического манипулирования |
Other Titles: | To genealogy of a pedagogical manipulation |
Authors: | Рыбчак, А. В. Rybchak, A. V |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Рыбчак, А. В. К генеалогии педагогического манипулирования / А. В. Рыбчак // Социокультурное пространство России: общество, образование, язык : [журнал]. [Вып. 1]. - Екатеринбург : Ажур, 2012. - С. 97-99. |
Abstract: | В статье автор предпринимает попытку анализа педагогического противостояния между преподавателем и учащимися в средней и высшей школе, а также раскрывает сущность педагогических теорий, школ и направлений, предлагающих различные методы работы по сокращению этой дистанции. Автор приводит примеры аннигиляции оппозиции «реципиент - скриптор», один из которых он обозначает как «эллинский», второй как «макаренковский». Данные стратегии являются антонимичными, поскольку в первой обучающий наделяет себя активной функцией, а во второй - пассивной. The authors make an attempt to analyze pedagogical opposition between the teacher and pupils at the high and higher school, and also opens essence of pedagogical theories, schools and the directions offering various methods of work on reduction of this distance. The author gives examples of annihilation of opposition «the recipient - a skriptor», of which it designates one as «Hellenic», the second as of «makarenko». These strategy are antonymous as in the first training allocates itself with active function, and in the second - passive. |
Keywords: | ПРЕПОДАВАТЕЛЬ АУДИТОРИЯ КОНСЕНСУС АКТИВНАЯ ФУНКЦИЯ ПАССИВНАЯ ФУНКЦИЯ TEACHER AUDIENCE CONSENSUS ACTIVE FUNCTION PASSIVE FUNCTION |
ISBN: | 978-5-91256-134-4 |
Origin: | Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2012. — Вып. 1 |
Appears in Collections: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sprz_2012_017.pdf | 105,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.