Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45272
Title: Лингвокультурологическая репрезентация образа "Свободная женщина" в англоязычной рекламе
Other Titles: Lingvocultural representation of "Free woman" in the english-language advertisement
Authors: Гампер, Е. Э.
Gamper, Ye. E.
Issue Date: 2015
Publisher: РГППУ
Citation: Гампер, Е. Э. Лингвокультурологическая репрезентация образа "Свободная женщина" в англоязычной рекламе / Е. Э. Гампер // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык : [журнал]. Вып. 4. - Екатеринбург : Ажур, 2015. - С. 26-35.
Abstract: Рассматривается реклама как уникальный социокультурный феномен, определяющий массовое сознание. Анализируются тенденции представлений о современной женщине как self-made woman в рекламе глянцевых журналов, в частности журнала «Cosmopolitan», который является проводником женской массовой культуры. Исследован рекламный образ «Свободная женщина» в разных группах рекламных текстов, которые репрезентирую данный образ.
Advertisement is a unique sociocultural phenomenon determining popular mentality. Female glossy magazines are great conductors of female popular culture. They tell us about tendencies which present a modern woman as a “self-made woman”, in particular in Cosmopolitan magazine. The advertisement image of “Free Woman” in different groups of advertising texts, which represent that image, was analyzed.
Keywords: МАССОВАЯ КУЛЬТУРА
ГЛЯНЦЕВЫЕ ЖУРНАЛЫ
ЖЕНСКИЙ ОБРАЗ
СВОБОДНАЯ ЖЕНЩИНА
СОЦИАЛЬНАЯ РЕКЛАМА
MASS CULTURE
GLAMOUR MAGAZINES
FEMALE IMAGE
FREE WOMAN
SOCIAL ADVERTISEMENT
ISSN: 2312-3281
DOI: 10.17853/2312-3281-2015-4
Origin: Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2015. — Вып. 4
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2015_004.pdf325,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.