Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/46482
Title: | Условия формирования произвольной саморегуляции в процессе профессиональной подготовки сотрудников ГПС МЧС России |
Other Titles: | Conditions For the Formation of Arbitrary Self-Regulation In the Professional Training of Employees of the Emercom of Russia |
Authors: | Демченко, О. Ю. Газизова, Ю. С. Шмурыгина, О. В. Demchenko, O. Yu. Gazizova, Yu. S. Shmurygina, O. V. |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Демченко, О. Ю. Метод тематического проекта при формировании надпрофессиональных навыков будущих педагогов иностранного языка / О. Ю. Демченко, Ю. С. Газизова, О. В. Шмурыгина. — Текст : непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2025. — № 1 (21). — С. 41-58. — 10.17853/2686-8970-2024-4-57-66. |
Abstract: | В условиях реализации компетентностного подхода в образовательной деятельности подготовка курсантов в ведомственных вузах должна включать формирование их готовности к самостоятельной жизни и самообразованию. Экспериментальная часть исследования проведена в Уральском институте ГПС МЧС России. Его цель - изучение особенностей формирования произвольных механизмов самодетерминированного поведения в процессе профессиональной подготовки будущих специалистов экстремального профиля. Акцентировано внимание на важности и необходимости использования разнообразных психолого-педагогических методик и форм, которые будут способствовать развитию саморегуляции, самоорганизации и самопознания у курсантов. Полученные данные могут быть полезны для разработки программ и методик профессиональной подготовки в тех сферах, где от специалистов требуется высокий уровень произвольности и принятия решений в экстремальных условиях. In the context of implementing the competence-based approach in the educational activities of departmental universities, it is important to take into account its focus on developing readiness for independent life and self-education. The experimental part of the study was conducted at the Ural Institute of State Fire Service of EMERCOM of Russia. The purpose of this study is to study the features of the formation of arbitrary mechanisms of self-determined behaviour in the process of professional training of future extreme profile specialists. The study emphasizes the importance of using a variety of psychological and pedagogical methods and forms that contribute to the development of self-regulation, self-organization and self-knowledge in cadets. The data obtained can be useful for developing programs and methods of professional training in areas that require a high level of arbitrariness and decision-making in extreme conditions. |
Keywords: | ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА ПРОИЗВОЛЬНЫЕ МЕХАНИЗМЫ САМОРЕГУЛЯЦИИ УСЛОВИЯ ФОРМИРОВАНИЯ МЕХАНИЗМОВ ПРОИЗВОЛЬНОСТИ PROFESSIONAL TRAINING VOLUNTARY SELF-REGULATION MECHANISMS CONDITIONS FOR THE FORMATION OF VOLUNTARY SELF-REGULATION MECHANISMS |
ISSN: | 2686-8970 |
DOI: | 10.17853/2686-8970-2025-1-41-58 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2025. — № 1 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2025_01_007.pdf | 1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.