Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/7988
Title: Формирование у студентов учреждений среднего профессионального образования научных понятий на основе развития уровня обобщения изучаемого понятия
Other Titles: Formation of scientific concepts based on the development of the level of generalization of the studied concept by the students studying at the institutions of secondary vocational education
Authors: Nikolaev, V. V.
Николаев, В. В.
Issue Date: 2015
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Николаев, В. В. Формирование у студентов учреждений среднего профессионального образования научных понятий на основе развития уровня обобщения изучаемого понятия / В. В. Николаев // Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию. Вып. 2 (49). [Дидактические аспекты сетевого взаимодействия в профессионально-педагогическом образовании] / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2015. - С. 252-262.
Abstract: The paper considers the scientific and methodological aspects of formation of scientific concepts by the students studying at the Institutions of secondary vocational education. The author defined the levels of generalization of scientific concepts and gave their characteristics based on identification of the content of the notion. The paper presents the conditions and stages of the development of generalizations when forming the scientific concepts by the students studying at the Institutions of secondary vocational education. Appropriate methodical recommendations are given.
Рассматриваются научно-методические аспекты формирования у обучающихся учреждений системы среднего профессионального образования научных понятий. Определены уровни обобщения научных понятий и даны их характеристики. Представлены условия и этапы развития обобщений при формировании научных понятий у студентов, даны соответствующие методические рекомендации.
Keywords: INSTITUTION OF SECONDARY VOCATIONAL EDUCATION
VOCATIONAL TRAINING DISCIPLINES
SCIENTIFIC CONCEPT
LEVEL OF GENERALIZATION OF THE CONCEPT
FORMATION OF THE CONCEPT
CONTENT OF THE CONCEPT
FEATURES OF THE CONCEPT
MENTAL OPERATIONS
SEMANTIC LINKS
CONCLUSION
TASKS FOR STUDENTS
УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ДИСЦИПЛИНЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ
НАУЧНОЕ ПОНЯТИЕ
УРОВЕНЬ ОБОБЩЕНИЯ ПОНЯТИЯ
ФОРМИРОВАНИЕ ПОНЯТИЯ
СОДЕРЖАНИЕ ПОНЯТИЯ
ПРИЗНАКИ ПОНЯТИЯ
МЫСЛИТЕЛЬНЫЕ ОПЕРАЦИИ
СМЫСЛОВЫЕ СВЯЗИ
УМОЗАКЛЮЧЕНИЯ
ВОПРОСЫ И ЗАДАНИЯ ДЛЯ СТУДЕНТОВ
ISSN: 2411–8680
Origin: Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию. — 2015. — Вып. 2 (49)
Appears in Collections:Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_49_31.pdf403,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.