Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/7988
Title: | Формирование у студентов учреждений среднего профессионального образования научных понятий на основе развития уровня обобщения изучаемого понятия |
Other Titles: | Formation of scientific concepts based on the development of the level of generalization of the studied concept by the students studying at the institutions of secondary vocational education |
Authors: | Nikolaev, V. V. Николаев, В. В. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Николаев, В. В. Формирование у студентов учреждений среднего профессионального образования научных понятий на основе развития уровня обобщения изучаемого понятия / В. В. Николаев // Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию. Вып. 2 (49). [Дидактические аспекты сетевого взаимодействия в профессионально-педагогическом образовании] / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2015. - С. 252-262. |
Abstract: | The paper considers the scientific and methodological aspects of formation of scientific concepts by the students studying at the Institutions of secondary vocational education. The author defined the levels of generalization of scientific concepts and gave their characteristics based on identification of the content of the notion. The paper presents the conditions and stages of the development of generalizations when forming the scientific concepts by the students studying at the Institutions of secondary vocational education. Appropriate methodical recommendations are given. Рассматриваются научно-методические аспекты формирования у обучающихся учреждений системы среднего профессионального образования научных понятий. Определены уровни обобщения научных понятий и даны их характеристики. Представлены условия и этапы развития обобщений при формировании научных понятий у студентов, даны соответствующие методические рекомендации. |
Keywords: | INSTITUTION OF SECONDARY VOCATIONAL EDUCATION VOCATIONAL TRAINING DISCIPLINES SCIENTIFIC CONCEPT LEVEL OF GENERALIZATION OF THE CONCEPT FORMATION OF THE CONCEPT CONTENT OF THE CONCEPT FEATURES OF THE CONCEPT MENTAL OPERATIONS SEMANTIC LINKS CONCLUSION TASKS FOR STUDENTS УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ДИСЦИПЛИНЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ НАУЧНОЕ ПОНЯТИЕ УРОВЕНЬ ОБОБЩЕНИЯ ПОНЯТИЯ ФОРМИРОВАНИЕ ПОНЯТИЯ СОДЕРЖАНИЕ ПОНЯТИЯ ПРИЗНАКИ ПОНЯТИЯ МЫСЛИТЕЛЬНЫЕ ОПЕРАЦИИ СМЫСЛОВЫЕ СВЯЗИ УМОЗАКЛЮЧЕНИЯ ВОПРОСЫ И ЗАДАНИЯ ДЛЯ СТУДЕНТОВ |
ISSN: | 2411–8680 |
Origin: | Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию. — 2015. — Вып. 2 (49) |
Appears in Collections: | Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vestnik_49_31.pdf | 403,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.