Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/7990
Title: Подходы к развитию научного потенциала обучающихся экономических специальностей
Other Titles: Approaches to the development of scientific potential of learning economic specialties
Authors: Skorokhodova, L. A.
Скороходова, Л. А.
Issue Date: 2015
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Скороходова, Л. А. Подходы к развитию научного потенциала обучающихся экономических специальностей / Л. А. Скороходова // Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию. Вып. 2 (49). [Дидактические аспекты сетевого взаимодействия в профессионально-педагогическом образовании] / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2015. - С. 268-277.
Abstract: Article is devoted to the study of the formation of the scientific potential of students majoring 080101.65 Economic security. The basic approaches to promote scientific activities of students as part of the learning process, by its logical and coherent development in the preparation and writing term papers, which are a key tool for the formation and development of the scientific potential of students. The modern system of training and writing term papers studying is administered by the department in which your discipline. Insufficient attention paid to continuity in determining the approximate subjects, the relationship is not provided as part of coursework units disciplines.
Рассматриваются вопросы формирования научного потенциала студентов, обучающихся по специальности 080101.65 Экономическая безопасность в рамках мероприятий, предусмотренных учебным планом. Показана роль в этом процессе деятельности по подготовке и написанию курсовых работ. Описаны результаты научной деятельности обучающихся.
Keywords: SCIENTIFIC POTENTIAL OF STUDENTS
COMPETENCE-BASED APPROACH
EDUCATIONAL PROCESS
PREPARATION COURSEWORK
НАУЧНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ ОБУЧАЮЩИХСЯ
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ПОДГОТОВКА КУРСОВЫХ РАБОТ
ISSN: 2411–8680
Origin: Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию. — 2015. — Вып. 2 (49)
Appears in Collections:Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_49_33.pdf400,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.