Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/8003
Title: | Основные принципы педагогической диагностики в оценке учебных достижений обучающихся |
Other Titles: | The basic principles of pedagogical diagnostics in an assessment of the educational achievements of learners |
Authors: | Zolotykh, N. V. Nesterenko, D. I. Lyubimova, G. A. Золотых, Н. В. Нестеренко, Д. И. Любимова, Г. А. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Золотых, Н. В. Основные принципы педагогической диагностики в оценке учебных достижений обучающихся / Н. В. Золотых, Д. И. Нестеренко, Г. А. Любимова // Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию. Вып. 2 (49). [Дидактические аспекты сетевого взаимодействия в профессионально-педагогическом образовании] / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2015. - С. 346-352. |
Abstract: | The problem of pedagogical diagnostics which remains actual in modern pedagogical science and practice is considered in the article. Considering a state, properties and characteristics of learners, conditions in which the process of education and training is carried out, and also features of activity and professional and personal qualities of the teacher, the basic principles of pedagogical control at an assessment of educational achievements of students are defined in this scientific research. Module-rating assessment of educational achievements of students contributes to the quality of education in the University, because the educational process is carried out timely diagnosis, timely and objective, facilitating the timely introduction of changes in the educational process, the correct statement of teaching goals and the correct selection of pedagogical tools. Рассматривается проблема педагогической диагностики, которая остается актуальной и в современной педагогической науке и практике. Показано, что модульно-рейтинговая технология оценки учебных достижений студентов способствует повышению качества образования в вузе, так как в образовательном процессе осуществляется своевременная диагностика, оперативная и объективная, способствующая своевременному внесению изменений в учебный процесс, правильной постановке педагогических целей и корректному отбору педагогических средств. |
Keywords: | DIAGNOSIS PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS CONTROL PRINCIPLE METHODS METHODOLOGY THE QUALITY OF EDUCATION THE RATING MODULE TESTS ДИАГНОСТИКА ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА КОНТРОЛЬ ПРИНЦИП МЕТОДЫ МЕТОДИКА КАЧЕСТВО ОБРАЗОВАНИЯ РЕЙТИНГ МОДУЛЬ ТЕСТЫ |
ISSN: | 2411–8680 |
Origin: | Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию. — 2015. — Вып. 2 (49) |
Appears in Collections: | Вестник Учебно-методического объединения по профессионально-педагогическому образованию |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vestnik_49_45.pdf | 365,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.