Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/853
Title: Концептуальные основы регионального художественного образования: какими они видятся?
Other Titles: Conceptual bases of regional art education: what are they like?
Authors: Maksyashin, A. S.
Максяшин, А. С.
Issue Date: 2014
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Максяшин, А. С. Концептуальные основы регионального художественного образования: какими они видятся? / А. С. Максяшин // XXI век – век дизайна: материалы Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014. – С. 94-102.
Abstract: The author poses the problem of deep comprehension of the national-regional aspects in the process of professional training and draws attention to the concept of holistic attitude to regional art and cultural experience and successful development of innovative and creative potential of personality
Ставится проблема глубокого постижения национально-региональных аспектов в процессе профессиональной подготовки специалистов. Делается акцент на концепции целостного отношения к региональному художественно-культурному опыту и на успешном развитии инновационно-творческого потенциала личности
Keywords: ART EDUCATION
REGIONAL EDUCATIONAL SYSTEMS
NATIONAL-REGIONAL ASPECTS
HISTORICAL AND CULTURAL ORIGINS
INNOVATION AND CREATIVITY
ХУДОЖЕСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
РЕГИОНАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СИСТЕМЫ
НАЦИОНАЛЬНО-РЕГИОНАЛЬНЫЕ АСПЕКТЫ
ИСТОРИКО-КУЛЬТУРНЫЕ ИСТОКИ
ИННОВАЦИОННО-ТВОРЧЕСКИЙ ПОТЕНЦИАЛ
Conference name: XXI век – век дизайна
Conference date: 15-16.05.2014
ISBN: 978-5-8050-0538-2
Origin: XXI век – век дизайна : материалы Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vek_diz_2014_17.pdf123,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.