Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19843
Title: Профессиональное образование в условиях постиндустриального общества
Other Titles: Vocational Education in Conditions of Post-Industrial Society
Authors: Shendrik, I. G.
Шендрик, И. Г.
Issue Date: 2012
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Шендрик, И. Г. Профессиональное образование в условиях постиндустриального общества / И. Г. Шендрик // Научный диалог. - 2012. - № 10 : Педагогика. - С. 53-59.
Abstract: The article substantiates the idea of the subject’s leading role in designing of the vocational education space in conditions of the post-industrial society. The author interprets innovative development in these new conditions as such when changes are the key condition of survival. Main features of the innovative process are enumerated. Basing on the conclusion about the crisis of the current professionalism concept it is proved that the new type professional must be able to create the image of a desired future and tools to achieve it
В статье обосновывается положение о ведущей роли субъекта в проектировании профессионально образовательного пространства в условиях постиндустриального общества. Инновационное развитие в этих новых условиях трактуется автором как такое, когда изменения являются ключевым условием выживания. Перечисляются основные черты инновационного процесса. На основании заключения о кризисе существующего представления о профессионализме доказывается, что профессионал нового типа должен обладать способностью к деятельности по созданию образа желаемого будущего и средств его достижения
Keywords: ПОСТИНДУСТРИАЛЬНОЕ ОБЩЕСТВО
POST-INDUSTRIAL SOCIETY
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
VOCATIONAL EDUCATION
ПРОЕКТИРОВАНИЕ
DESIGNING
ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ACTIVITY
СУБЪЕКТ
SUBJECT
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2012. — № 10
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2012_10_004.pdf1,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.