Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33439
Title: | Автоматизированная информационная система «Кадры в образовании. Самарская область» – цифровой управленческий инструмент для непрерывного профессионального развития педагогов |
Other Titles: | Automatic Information System “Personnel in Education. Samara Region” as a Digital Management Instrument for Continuous Professional Development of Teachers |
Authors: | Галкина, Е. С. Galkina, E. S. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Галкина, Е. С. Автоматизированная информационная система «Кадры в образовании. Самарская область» – цифровой управленческий инструмент для непрерывного профессионального развития педагогов / Е. С. Галкина // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2020. — № 3. — С. 76-86. |
Abstract: | The relevance of the problem presented in the article is explained by the necessity of improving system of further teacher training in accordance with the goals of the national project “Education”. The article presents a digital solution (a digital platform) for implementing a personalized approach to teacher professional development of the region. The main feature of the platform is multitasking (managerial, organizational and semantic contours with synergistic effect). Показано решение актуальности проблемы, обусловленной необходимостью совершенствования системы повышения квалификации педагогов в соответствии с целями национального проекта «Образование». Представлено цифровое решение (платформа) по реализации персонифицированного подхода к профессиональному развитию педагогов региона, ключевой особенностью которой является многофункциональность (управленческий, организационный и смыслообразующий контуры, обладающие синергетическим эффектом). |
Keywords: | PERSONIFICATION PROFESSIONAL DEFICITS INDIVIDUAL PATH OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT DATA-DRIVEN MANAGEMENT “HORIZONTAL LEARNING” DIGITAL PLATFORM ПЕРСОНИФИКАЦИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ДЕФИЦИТЫ ИНДИВИДУАЛЬНАЯ ТРАЕКТОРИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ УПРАВЛЕНИЕ НА ОСНОВЕ ДАННЫХ «ГОРИЗОНТАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ» ЦИФРОВАЯ ПЛАТФОРМА |
ISSN: | 2686-8970 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2020. № 3 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2020_03_011.pdf | 424,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.