Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34707
Title: Формирование гражданской позиции старшеклассников с опорой на их жизненный витагенный опыт на уроках истории
Authors: Федулова, М. А.
Issue Date: 2008-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Федулова, М. А. Формирование гражданской позиции старшеклассников с опорой на их жизненный витагенный опыт на уроках истории / М. А. Федулова // Образование и наука. Приложение. - 2008. - № 2 (14). - С. 123-130.
Abstract: Some aspects of the forming of senior class students' civil position based upon their vital life experience in the course of history classes. In this article the author looks upon the conditions of the forming of senior class students' civil position based upon their vital life experience in the course of history classes. The results of the research of the level of vital information, concerning the definition of the concept «Civil position» are analyzed here. Some methods of technological usage of holographic approach at history classes are described.
В статье рассматриваются условия формирования гражданской позиции старшеклассников с учетом их жизненного витагенного опыта на уроках истории. Анализируются результаты исследования уровня витагенной информированности в области определения понятия «гражданская позиция». Раскрываются некоторые приемы использования технологии голографического подхода в изучении истории.
Keywords: СТАРШЕКЛАССНИКИ
ГРАЖДАНСКАЯ ПОЗИЦИЯ
ФОРМИРОВАНИЕ ГРАЖДАНСКОЙ ПОЗИЦИИ
ВИТАГЕННЫЙ ОПЫТ
ЖИЗНЕННЫЙ ВИТАГЕННЫЙ ОПЫТ
ВИТАГЕННАЯ ИНФОРМИРОВАННОСТЬ
УРОКИ ИСТОРИИ
ISSN: 1994-85-81
Origin: Образование и наука. 2008. №2(14). Приложение
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
oin_appl_2008_2_019.pdf932,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.