Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/9119
Title: | Формирование проектировочной компетенции будущих педагогов в процессе непрерывной педагогической практики |
Other Titles: | Formation design competence of the future teachers in the process of continuous teaching practice |
Authors: | Кетриш, Е. В. Ketrish, E. V. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Кетриш, Е. В. Формирование проектировочной компетенции будущих педагогов в процессе непрерывной педагогической практики / Е. В. Кетриш // Акмеология профессионального образования : материалы 13-й Всероссийской научно-практической конференции, 17-18 марта 2016 г., г. Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2016. - С. 75-78. |
Abstract: | Continuous pedagogical practice stands out as one of the most important conditions for the gradual formation of structural components of the designing competence (motivational, cognitive, personal, creative, design-activity, reflexive). Dedicated components are considered in terms of the structural-functional approach as the functional units, ensuring the unity of the process of formation of the designing competence. The positive dynamics of its formation is reflected in the change of the dominant type of motivation, raising the level of reflection, professional knowledge and skills (for designing educational activities), and professionally significant personal qualities of future teachers Непрерывная педагогическая практика выделяется как одно из важнейших условий поэтапного формирования всех структурных компонентов проектировочной компетенции (мотивационного, когнитивного, личностного, креативного, проектировочно-деятельностного, рефлексивного). Выделенные компоненты рассматриваются с точки зрения структурно-функционального подхода как функциональные единицы, обеспечивающие единство процесса формирования проектировочной компетенции. Положительная динамика ее формирования отражается в изменении типа доминирующей мотивации, повышении уровня рефлексии, профессиональных знаний, умений, навыков (по проектированию педагогической деятельности), и профессионально-значимых личностных качеств будущих педагогов |
Keywords: | DESIGN COMPETENCE OF THE TEACHER COMPONENTS OF DESIGN COMPETENCE CONTINUOUS STUDENT TEACHING ПРОЕКТИРОВОЧНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ ПЕДАГОГА КОМПОНЕНТЫ ПРОЕКТИРОВОЧНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ НЕПРЕРЫВНАЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 17-18.03.2016 |
ISBN: | 978-5-8295-0431-1 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 13-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2016 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
akme_2016_15.pdf | 324,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.