Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/14608
Title: Развитие государственно-общественного управления образованием через профессионально-общественную оценку инновационной деятельности
Other Titles: The development of state and public management of education through professional assessment of innovative activity
Authors: Volkov, V. N.
Волков, В. Н.
Issue Date: 2015-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Волков, В. Н. Развитие государственно-общественного управления образованием через профессионально-общественную оценку инновационной деятельности / В. Н. Волков // Образование и наука. — 2015. — № 6. — С. 39-49.
Abstract: The aim of this investigation is to determine the influences of professional and public assessment of innovation in the general educational system for development of state and public management of education and the modeling of the implementation of such assessment. Methods. The methods involve analysis of strategic projects and innovative infrastructure of the Russian educational system; generalisation of the experience of the educational systems of the regions in the field of state and public management of education and management of innovation; modelling of professional and public expertise innovation activity. Results and scientific novelty. The impact of strategic projects of development of the Russian education on the development of state and public management of education is presented. The model of professional-public assessment of innovation in the regional general educational system is proposed; the basic procedures, subjects and standards are noted. The process approach was used while designing the model; the algorithm of professional-public assessment of innovation activity is described. Practical significance. The results of practical using of the model for professional-public assessment of innovation activity in the educational system of St. Petersburgare presented
Цели работы – выявление связей между развитием государственно-общественного управления системой общего образования и наличием профессионально-общественной оценки инновационной деятельности в этой сфере; формулирование условий осуществления такой оценки. Методы: анализ стратегических проектов и инновационной инфраструктуры российской системы образования; обобщение регионального опыта в области государственно-общественного управления образованием и управления инновационной деятельностью; моделирование профессионально-общественной экспертизы инновационной деятельности. Результаты и научная новизна. Показано влияние стратегических проектов развития российского образования на развитие государственно-общественного управления образованием. Предложена модель профессиональнообщественной экспертизы инновационной деятельности в региональной системе общего образования; выделены основные процедуры, субъекты и нормы данной экспертизы. При создании модели использован процессный подход; продемонстрирован алгоритм профессионально-общественной оценки инновационной деятельности. Практическая значимость. Представлены результаты апробации модели профессионально-общественной экспертизы инновационной деятельности в системе образования Санкт-Петербурга
Keywords: STATE AND PUBLIC MANAGEMENT OF EDUCATION
DEVELOPMENT OF EDUCATION
INNOVATION IN EDUCATION
INNOVATIVE INFRASTRUCTURE
PROFESSIONAL-PUBLIC ASSESSMENT
ГОСУДАРСТВЕННО-ОБЩЕСТВЕННОЕ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
РАЗВИТИЕ ОБРАЗОВАНИЯ
ИННОВАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ИННОВАЦИОННАЯ ИНФРАСТРУКТУРА
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ОБЩЕСТВЕННАЯ ОЦЕНКА
ISSN: 2310-5828
1994-5639
DOI: 10.17853/1994-5639-2015-6-39-49
Origin: Образование и наука. 2015. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2015_6_125_004.pdf333,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.