Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/15736
Title: Когнитивно-прагматический подход в диахроническом изучении способов обозначения лица в английском рекламном дискурсе
Other Titles: Cognitive and pragmatic approach in diachronic study of person-related means in british advertising discourse
Authors: Kochetova, L. A.
Krivobokova, G. A.
Кочетова, Л. А.
Кривобокова, Г. А.
Issue Date: 2015
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кочетова, Л. А. Когнитивно-прагматический подход в диахроническом изучении способов обозначения лица в английском рекламном дискурсе / Л. А. Кочетова, Г. А. Кривобокова // Научный диалог. - 2015. - № 9. - С. 54-71.
Abstract: In line with the historical discourse studies the trends in the development of person-related means in British advertising discourse are analyzed. Relevance of the work is due to the growing interest of linguists to study the evolution of different discourse types, using the methodology of new research paradigms in historical discourse studies
В русле исторической дискурсологии анализируются тенденции развития способов обозначения лица в английской рекламе. Актуальность работы обусловлена растущим интересом лингвистов к изучению эволюции различных типов дискурса с использованием методологии новых исследовательских парадигм в исторических дискурсивных исследованиях
Keywords: DISCOURSE
ADVERTISING DISCOURSE
COGNITIVE AND PRAGMATIC
PRONOUNS
DIACHRONIC
HISTORICAL DISCOURSE STUDIES
TRENDS
ДИСКУРС
РЕКЛАМНЫЙ ДИСКУРС
КОГНИТИВНО-ПРАГМАТИЧЕСКИЙ
МЕСТОИМЕНИЯ
ДИАХРОНИЯ
ИСТОРИЧЕСКАЯ ДИСКУРСОЛОГИЯ
ТЕНДЕНЦИИ
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2015. — № 9 (45)
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015_45_003.pdf254,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.